Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 11 april 2012

De Nieuwe Adam

Ik zag vanmorgen de gestalte
van de opgestane Heer
in wat we lazen
en in wat we hoorden

de nieuwe Adam
heeft mijn ziel geraakt
mijn leven tot die
nieuwe mens gemaakt
toen ik me in de
omstanders verplaatste
hun blijdschap en verwondering
me eigen maakte,
de rennende discipel
hijgde hoorbaar
in mijn oor.

Met allen die rondom
mij stonden
zag ik de zweetband en de
windsels opgewonden
hoorde toen alles stil werd
het noemen van mijn naam

de Eersteling
die ons is voorgegaan
blies mij in Zijn gestalte
het nieuwe leven aan!

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geschreven n.a.v. de preek op Paasmorgen over Johannes 20 : 1 – 18 en 1 Korintiërs 15 : 19 – 25 en 44 - 50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten