Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 4 augustus 2015

Hanna's gebed?

Heer, ‘k ben vandaag
weer ongesteld geworden
en ‘k was al negen dagen
over tijd.
‘k Had zo gehoopt
dat het nu echt zou doorgaan
maar ‘k heb me weer
voor niets verblijd,
ik word er zo
immens verdrietig van,
Peninna kan zo
naar me kijken,
ik weet dan niet meer
waar ‘k het zoeken moet
en wil het liever
ook niet laten blijken,
hoe zeer ik naar
een zwangerschap verlang.

Daarom ben ik hier
nu bij U gekomen
en leg mijn grote wens
eerbiedig bij U neer.
Wilt U mij sterken
in mijn hoopvol wachten
en als het kan,
wilt U mij
zwanger maken Heer?
Ik zal als ooit mijn wens
uit komen mag
het kind met liefde
op Uw diensten
voorbereiden,
wat zou ik U graag
met mijn kind verblijden.

Heer, ‘k voel me
nu ik huilend
U gezocht heb
toch weer een beetje
opgelucht,
net of mijn wanhoop
minder is geworden.
Dank voor het luist’ren Heer
naar mijn gezucht.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Kunstwerk van Johan Plas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten